tisdag 24 mars 2009

金曜日 2009年2月27日 ねむいい!

Som jag skrev i rubriken är jag trött. Trött och sjuk.
Jag har feber och ständig huvudvärk som inte förbättras av en klass vars ljudnivå är samma som om ett jetplan skulle startas!
Men,men...Det var just för det här som människan uppfann hörlurar och itunes.

På svenska idag såg/hörde jag två citat som jag bara var tvungen att skriva in här och höra era uppfattningar om dem.

Den första hade min lärare som bakgrund på sin dator. Jag blev kär i den med en gång.
Det var en bild med ett monster och kakor. Runt monstret stod det:

"Come to the dark side
We have cookies"

Hilarious right?!

Sedan hörde vi en text om "rekoism". I denna fanns denna rad:

"Världen brinner! Och vi ska drömma om ett nytt köksbord."

Visst var de bra? Monica ville prata med mig igår p.g.a. två dikter som jag hade skrivit...
Jag kan lägga in de här...Aja, här får ni dem.

Jag är i en mörk tunnel,
utan ljus.
Jag kommer nog ur den,
men när?
Jag ser inget ljus,
kan du hjälpa mig?
Kan du se ljuset,
som kan rädda mig?

och här är andra dikten:

Jag vill vara stark,
så stark som du.
Tillräckligt stark,
för att fånga ljuset.

Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar