tisdag 24 mars 2009

火曜日 2009年3月10日 sjuk & trött

Hej igen,
hann och orkade faktiskt inte skriva i helgen.

Mamma var som sagt i Norge och jobbade medan pappa och jag mest sov.
Vi båda har varit väldigt förkylda och vi tog det väldigt lugnt.

Var hos Anton i lördags och spelade Pokémon på GameboyAdvanced och på NintendoDS, det sist nämnda var absolut roligast xD Men fick inte spara så allt som jag hade åstadkommit försvann senare, men tog med mig det förstnämnda hem och spelar nu fibrilt på Pokémon Saphire.

Så hade vi då söndag och först såg vi en film på Canal+. Den filmen heter "Pathfinder" och var jättebra! Den filmen är att rekommendera!

Sedan hämtade vi mamma och så bjöd pappa mamma och mig på "Thai Palace" i Uddevalla. Det var jättegott, klarade inte av att äta upp allt men åt det igår till lunch och det var fortfarande jättegott...=) Tack pappa =)

När vi kom till min lägenhet fick mamma sin scrapbook, hoppas och tror faktiskt att hon gillade den (^o^)V Den innehöll en massa gamla bilder på oss i familjen =)

Igår flöt skolan på som vanligt, tränade inte igår för att min tränare glömde mig XS. Men,men spelade en massa Pokémon och åt varma mackor till kvällsmat.

Så har vi kommit till idag...

Gick upp 7.25, hade jätteont i huvudet, men gick till skolan till slut.
I skolan såg jag till min glädje Sanne, som var tillbaka =)

Så började engelskan och min huvudvärk förvärrades, Det jag kommer ihåg från första delen av lektionen är att vi ska spela in nån slags film om ett engelsk-talande land...det finns hur många som helst! =O
sedan var jag bara tvungen att springa ut från lektionen för att jag bröt samman så fort jag kom ut från salen...huvudvärken hade förrvärrats väldigt under lektionens gång, försökte sedan igen, men det ville bara inte funka! Sanne tog ut mig och hämtade en alvedon som hjälpte en kort stund, sedan började vi då komma på vad vi skulle göra, eller försökte i alla fall.

Nu ska vi jobba på en samhällsuppgift om Kina, den är stor, så jag måste tänka jättemycket, men mitt huvud säger bara nej, jag kan inte koncentrera mig, coh för att överhuvudtaget kunna tänka måste jag lyssna på musik, för att det är så högljudd här i salen!

Men jag ska klara mig! Har bara en timme samhäll kvar och sedan rast till 14.05 då gympan börjar, pappa har rätt! Jag är stark! Och det ska jag visa till alla!!!

Så, ska jobba nu, jaa-naa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar