måndag 20 april 2009

HJÄLP!!

Hur ska jag hinna?
Jag har så mycket att göra att jag alltid måste vara uppe längre än jag egentligen tänkt från början bara för att hinna komma ikapp!
Sen så får man ju hur många nya uppgifter som helst, som om man lever bara för skolan!
(vilket jag gör nu också för att jag inte har tid att ha en fritid!)
Kan någon hjälpa mig med mitt problem?
Kan lärarna kanske tänka på att man faktiskt har en fritid också !!
Jag var tvungen att stanna hemma från en övningshelg bara för att komma ikapp, hur ska man kunna leva såhär?
Har någon tänkt på att skolan är vårt arbete. Vi har redan drygt 8 timmar arbetstid, ska vi behöva sitta med skolarbete efter arbetstid också?
Det ska väl inte vara tänkt att hela vår ungdom ska gå åt läxor?
Okej att jag snart är 18 och borde klara av stressiga moment. Men att sova 4-6 timmar per dygn och ändå aldrig komma ikapp förstör mig, det känner jag redan!
Hur ska jag hinna leva?
Det ända som händer i mitt liv nu är skola, och skolarbeten!
Jag orkar inte med detta, när jag nästan är ikapp så får jag en massa nya uppgifter, som vi ska "hinna med på skoltid". Men det är nästan ingen som hinner med detta!

Så nu är det ute.
Hörs mer senare.

1 kommentar:

  1. Yea, det är rätt stressigt för mig också :/

    SvaraRadera