torsdag 7 maj 2009

雨 と 新しい髪形

Hej allihopa =)
ヒさしぶりです。

Förlåt att jag inte har skrivit på länge, men det kändes inte som om jag hade något att berätta.
Men idag har jag det =)

Jag är klar med tyskan :D Har bara två tyska saker kvar =D. Först ska jag få uppgifter till en bok och sen har jag tyska certifikat...

Men nu kommer det...detta har jag kvar:
- Engelska: film om Kanada och Nationella Prov imorgon.
- Matematik: Nationella Prov på tisdag
- Svenska: Analys och jämförelse av två dystopi-filmer
- Psykologi: Komma på ett eget fall.
- Tyska: Bok & uppgifter och Certifikat
- Företagsekonomi: Hemtenta
- Samhällskunskap: Ett arbete om DDR
- Historia: Ett arbete om Marx och Marxism

Jag ska försöka komma så långt som möjlig nu idag. Tänkte nog jobba med samhällskunskap och engelska idag när jag har duschat. Har tvätt idag också, så vi får se hur långt jag kommer.

Förresten så har jag märkt att det regnar väldigt mycket och det har det gjort hela veckan...Varför =( Jag bara blir trött av det här vädret :(

Och ja, som rubriken säger har jag bytt frisyr. Jag var hos frisören på tisdag och klippte och färgade håret.
Här är två bilder.

Den första med luggen ner:



Och den andra, så som jag tycker mest om, med luggen upp:



Så? Vad tycks?
Jag blev jätteglad och jag har också fått många komplimenter (av mina vänner i alla fall, då min klass inte verkar ha sett det xD).

På onsdagen fikade Sanne och jag på Espresso House innan skolan började, när vi sedan tog bussen hem hjälpte vi en äldre dam. Jag vet inte varför, men på något sätt blir man bara så glad när man har hjälpt en anna människa. o(^o^)o

Sedan har vi då idag. Gick upp kl. 8 och kände mig inte alls bra. Gjorde i ordning mig och gick till skolan där vi började med företagsekonomi och Görans genomgång av Årsredovisning...

Sen jobbade jag med tyska och så har vi haft matematik, nu försöker jag bara bli klar med filmen så att jag inte behöver tänka på det efter skolan.

ビェビェ (^o^)/

2 kommentarer:

  1. Snyggt. På andra bilden påminner du om någon jag sett på tv, men jag kan inte komma på vem.

    SvaraRadera
  2. Nice! Känner knappt igen dig utan glasögon också! =D

    SvaraRadera