torsdag 16 april 2009

Låten som representerar mitt liv

Hmmm, vad är min låt?

Jag tror att ifall jag vore tvungen att välja skulle jag nog välja Arashi's låt "Fight Song".
I den låten finns 2 rader som verkligen fångade mig.

Här är de:

人は人 自分は自分
hito wa hito jibun wa jibun
比べた時点で負けてる
kurabeta jiten de maketeru

dessa betyder på engelska:

People are people, you are who you are.
When you compare yourself, you will be defeated.

och på svenska:

Människor är människor, du är vem du är.
När du jämför dig med andra, förlorar du.

När jag hörde dessa rader ville jag veta vad de betydde, och när jag fick reda på det, blev jag totalt kär i låten <3
Det finns ingen låt som visar vad jag står för så mycket som denna. Dessa två rader är mig i ett nötskal.

hmmm, vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Någon dag ska jag också hitta låten som passar bäst in på mig, men då får jag nog be någon annan om hjälp. Jag förstår inte budskapen och så i låtarna, jag önskar jag gjorde det... men tyvärr :(

    SvaraRadera