fredag 25 september 2009

庄婦意 「ソフイ」

skaffat ny blogg igen >.<
tröttna på den gamla, men kommer säkert hoppa fram o tillbaka ofta >.<
d e ba sån jag e ^w^
eller ah, jag skriver troligtvis på båda så att jag inte måste säga till alla att jag bytt blogg (igen T_T)

i alla fall, så är jag hos syrran (Ellie) nu, hon tog bussen till Färgelanda ba för att vi skulle ta bilen in till Uddevalla >.< det var ju heeeelt normalt ^^

idag så kom jag på hur man stavar mitt namn på Kanji =)
så här skriver man : 庄婦意
översatt ungefär så här: the level of a womans heart, eller, the strength of a womans heart.
glad att jag äntligen kommit på det n_n

sen så bakade jag två plåtar mineralvattens kaka och en massa muffins, syrran ska hjälpa mej fixa klart de imorgon. sen så, när mamma kom hem, började vi städa, lr ja, mamma och pappa städade ^_-
jag är på ett visst sätt verkligen lat o_0 men typ när det handlar om japanska så jobbar jag jättemycket med det ^o^
sen kom då Ellie och nu sitter vi hos henne, på varsin dator och fixar lite grejjer.

imorgon är det öppet hus hemma hoss mina föräldrar (det var till det jag baka). så ska tillbaka till Färgelanda, orka ha massa människor där >.<'

ska dra nu, byebye ^3^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar